Ontdek hoe boeiend en veelzijdig het schilderen van portretten kan zijn!
In deze cursus leer je hoe je van een gezicht een krachtig schilderij maakt, met oog voor vorm, licht en karakter.
Voor wie? Deze cursus is geschikt voor zowel beginners als gevorderden. Beginners krijgen stap-voor-stap uitleg over de opbouw van een portret: van schets tot schilderij. Gevorderden kunnen zich verder ontwikkelen in techniek, expressie en kleurgebruik, en worden individueel begeleid in hun leerdoelen.
Werken vanaf foto of spiegelbeeld Je werkt aan de hand van een duidelijke foto van een gezicht, of – als je dat wilt – aan een zelfportret met spiegel. De foto moet goed belicht zijn, bij voorkeur met licht van opzij, zodat er schaduwval in het gezicht zichtbaar is. Op de website van de docent, sandrathie.nl, kun je voorbeelden zien van hoe zij met licht werkt.Twijfels over de geschikte foto? Geen probleem, in de eerste les kijken we hier samen naar.
Wat leer je? Je leert om te kijken naar grote vlakken in plaats van lijnen. Zo kom je los van de “voorstelling” en ontdek je hoe je echt leert schilderen wat je ziet.
De cursus is zo opgebouwd dat iedereen in eigen tempo kan werken. Onder begeleiding van beeldend kunstenaar Sandra Thie werk je stapsgewijs aan ondertekening, onderschildering en verdere uitwerking in kleur. Je leert over compositie, kleur, toonwaarden en het karakter van het gezicht.
Wat neem je mee?
- Een duidelijke portretfoto met zijlicht, dus schaduw in het gezicht (of jezelf, voorkeur van de juf :) )
- Nieuwsgierigheid en zin om te leren
Aan het eind van de reeks heb je niet alleen een of meer portretten gemaakt, maar heb je ook een nieuwe manier van kijken ontwikkeld.
Over de docent 
Sandra Thie is een professioneel en prijswinnend portretschilder. Haar specialiteit is het schilderen van licht. Ze heeft ruime leservaring en begeleidt je geduldig en enthousiast in het leren kijken, opbouwen en schilderen van een portret.
"Je kunt veel meer dan je denkt." ->Sandra
Aanmelden: via de "inschrijfknop" onderaan deze pagina
|