Ons besturingsmodel
De Volharding is een Coöperatie, een ledenvereniging met daarbij een aantal bedrijven. De belangrijkste bedrijven zijn Volharding OG met daarin ons onroerend goed en Eer & Volharding, een 50% participatie waarin we de uitvaartmerken CUVO en AD Patres hebben ondergebracht.
De coöperatieve governance wordt gekenmerkt door drie rollen en taken: 1) invloed en zeggenschap uitoefenen door het ledenforum, 2) besturen door het bestuur, en 3) toezicht houden door de Raad van Toezicht.
1. Het ledenforum
Eénmaal per jaar organiseren we een bijeenkomst waarvoor alle leden worden uitgenodigd. Tijdens deze bijeenkomst doen bestuur en RvT verslag van de lopende gang van zaken en de toekomstplannen en is er veel ruimte voor de leden om daarop te reageren en met voorstellen te komen.
2. Het Bestuur
Bestaat uit minimaal 3 en maximaal 7 leden.
Het bestuur draagt de verantwoordelijkheid voor de realisatie van de doelstellingen van de coöperatie, de strategie met het bijbehorende risicoprofiel, de beleidsbepaling en de voorbereiding en uitvoering daarvan, de resultaatontwikkelingen, en de voor de coöperatie relevante maatschappelijke aspecten van het ondernemen, alsmede voor de financiering en het personeelsbeleid.
3. De raad van Toezicht
Bestaat uit minimaal 3 en maximaal 5 leden.
De taken zijn toezicht houden op de strategie, het beleid en het financieel beheer van de coöperatie. Toezien op de naleving van de wetten en statuten door het bestuur en het bestuur aansprakelijk stellen bij wanen.
Vacatures
Voor het bestuur én de Raad van Toezicht is De Volharding op zoek naar geschikte kandidaten. Onze wens is een evenwichtige opbouw van beide organen, daarom nodigen we vooral ook dames uit om te reflecteren.
De functies betreffen vrijwilligersfuncties met een bescheiden jaarlijkse vergoeding.
Mocht u vragen hebben over of belangstelling hebben voor één of meerdere functies dan kunt u contact opnemen met Peter Visser, Voorzitter van De Volharding.
Telefoon 06 - 42405593
Email ressiv.p @devolharding.nl
in het bestuur
In het bestuur zijn op dit moment 4 leden actief, zij vullen de functies van voorzitter, secretaris, penningmeester en marketing & communicatie.
We zijn op zoek naar
Het Bestuur vergadert éénmaal per maand en elk van de bestuursleden is verantwoordelijk voor één of meerdere projecten. Afhankelijk van de beschikbare tijd kan de operationele projectleiding uitbesteed worden.
in de Raad van Toezicht
In de (nieuwe) Raad van Toezicht zijn op dit moment 2 leden actief in de competentiegebieden financiën en juridische zaken.
We zijn op zoek naar
De Raad van Toezicht vergadert 6 maal per jaar waarvan een aantal malen met het bestuur. Naast deze vergaderingen zal er ook bilaterale afstemming zijn in de verschillende competentiegebieden.